KLM

BlueBiz – Het zakelijke spaarprogramma van KLM

De Doelen
  • Verhogen van de conversie binnen de huidige e-mail marketing strategie
De Aanpak
  • Gepersonaliseerde en interactieve video content
  • Creatie van een online accountmanager
  • Relevante en behulpzame video content binnen de customer journey
  • Gebruik van animatie voor uitleg
De Resultaten
  • Langere websitebezoeken
  • Persoonlijke ervaring
  • Hogere conversie
De Doelen

Onlangs klopte KLM bij ons aan met de vraag of wij een video marketing strategie kunnen ontwikkelen voor hun zakelijke spaarprogramma: BlueBiz. Het doel van dit project was het verhogen van de conversie binnen de huidige e-mail marketing strategie van het Bluebiz programma. Bestaande klanten moeten geactiveerd worden tot het gebruik maken van hun Blue Credits. 

 

De Aanpak

Ondernemers die regelmatig vliegen willen besparen op reiskosten en comfortabel vliegen. Door het zakelijk vliegen met KLM, Air France of andere deelnemende partners ontvangt de ondernemer waardevolle Blue Credits. De ondernemer die bereikt moet worden is al lid van het Bluebiz programma en zit dus in de loyalty fase. Deze klant maakt echter niet genoeg gebruik van zijn of haar Blue credits.

Door het bieden van relevante hulp op de juiste momenten moeten bestaande klanten geactiveerd worden tot het gebruik maken van hun Blue Credits. Via e-mail marketing moet de klant benaderd worden op een behulpzame en persoonlijke manier.

Om het doel van een hogere conversie binnen de huidige e-mail marketing strategie te behalen hebben wij een virtuele accountmanager ontwikkeld: Anna. Anna spreekt de klant (in de gewenste taal) aan via een gepersonaliseerde video die wordt ondersteund door 2D animatie. Op ieder relevant moment binnen de customer journey wordt contact gelegd en de klant zal op een behulpzame manier op zijn nog openstaande Blue Credits gewezen worden. Door de persoonlijke en behulpzame inzet komt de video als niet storend en subtiel over, dit bevordert de kijkers loyaliteit en het beslissingsvermogen van de klant.

De Resultaten

De gepersonaliseerde video’s hebben ervoor gezorgd dat de website bezoeken gemiddeld langer zijn, er zijn betere calls to action ontwikkeld en de ervaring binnen het BlueBiz programma is persoonlijker geworden. Dit is zichtbaar in de resultaten en dankzij dit mooie resultaat zal er in de toekomst meer video ingezet worden door KLM.

740.146
Vertoningen
800.793
Weergaven
200%
Doorklik percentage
74%
Conversie percentage

Webvideo

Welkom video (Engelse versie)