Brinkman Uitgeverij

Java Quizmasters

De Doelen
  • Het informeren en inspireren van ICT docenten
  • Het aantal aanmeldingen voor de masterclass verhogen
  • Het aantal website bezoeken verhogen
  • Het aantal web conversies verhogen
De Aanpak
  • Unieke animatie stijl
  • Smart productie
De Resultaten
  • Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen resultaten beschikbaar
De Doelen

Brinkman Uitgeverij heeft ons gevraagd om een awareness campagne te ontwikkelen die ICT docenten informeert over het lesmateriaal van JAVA Quizmasters en beginners helpt om hiermee aan de slag te gaan. JAVA Quizmasters is een boek dat zich richt op het programmeren door het oefenen met programmeercode, veel theorie komt in het begin niet aan de orde. Dit boek verdeelt de java-programmeertaal in aantal thema’s en verlaagt hiermee de drempel om met dit ingewikkelde vak aan de slag te gaan.

Vanuit de te bereiken doelgroep van ICT docenten hebben wij onderzoek gedaan naar hoe deze informatieve en functionele boodschap op een dynamische en inspirerende manier gevisualiseerd kan worden. Met onze in-huis creatieven en animatoren zijn we de pre-productie ingestapt.

De Aanpak

Unieke stijl

De stijl waarin de programmeurs en de verschillende omgevingen waarin zij zich bevinden zijn gecreëerd is uniek. We wilde elk detail kloppend maken. Om ons echt te verplaatsen in de  programmeur zijn we zelfs aan de slag gegaan met het JAVA lesmateriaal om te begrijpen hoe de docenten en studenten aan de slag moeten gaan. De passie die wij in dit project hebben gestopt is ook terug te zien in elke scène van de animatie video.

Wij, als team vol creatieven, waren zeer enthousiast om deze unieke stijl te kunnen creëren met een futuristische wereld eromheen. De personages hebben een zeer uniform gevoel vanwege de abstracte vormen en schaduwen.

Joost Rutten, de FJ Mind achter deze animatie vertelt: “De klant heeft ons vrij gelaten om te doen en laten wat we willen in visueel opzicht. Van script, storyboard tot kleurstellingen, illustratie stijl, muziek en geluidseffecten, alles komt van onze eigen hand (in creatieve samenwerking met LAB-3). De animatie stijl is vrij ruw, eenvoudig en minimalistisch, maar past zeer goed bij de kleuren en abstracte vlakken, gebaseerd op de donkere versie van Java, die het beeld vullen.”

Muziek

De nuances van de verschillende scènes worden meer uitgelicht door de muziek, met het behouden van een balans tussen het verhaal en de informatie over het lesmateriaal. Het verhaal werkt toe naar de introductie van het boek en door de uplifting compositie van de muziek.

Florian van Oirschot, sound designer van LAB-3 vertelt: “De muziek is opgebouwd uit heldere klanken van onder andere een marimba en getokkelde instrumenten, in combinatie met een elektronische beat om het geheel wat technischer te maken. Ik heb ook gewerkt met papier voor een aantal bewegingen omdat ik dit goed vond aansluiten bij het karakter van de animatie, met glas voor de notificatie-geluiden en daarnaast geluiden gemaakt met mijn mond om de ‘camerabewegingen’ wat meer diepte te geven.”

Video marketing

“Vanuit onze video marketing mindset zijn we de content gaan optimaliseren voor online. Wat ons onderscheid is dat we tijdens de conceptfase al rekening houden met de distributie. In dit geval ook de distributie van de content in het buitenland” vertelt Christian de Ruiter, onze eigen video marketeer. “Zo hebben we twee varianten van de animatie ontwikkeld, Nederlands en Engelstalig, die ook verspreid kunnen worden vanuit het netwerk van de auteur.”

De Resultaten

Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen resultaten beschikbaar

Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo