Carhartt Europe

Together we build

''Bij FJ werkt een top team met veel video marketing kennis en creativiteit, wij zijn zeer tevreden met het resultaat van de video's!''

Lieke Faber, Digital Marketing Coordinator
De Doelen
  • Het informeren en inspireren van de doelgroep
  • Laten zien dat Carhartt een ''dedicated workwear brand'' is met een nieuw Europees hoofdkantoor
  • Database vergroten door e-mail adressen te verzamelen
  • Het aantal website bezoeken verhogen
  • De social media fanbase vergroten op Instagram en Facebook
De Aanpak
  • Smart productie
  • Verschillende film technieken
  • Twee video varianten voor Facebook en Instagram
  • Retargeting gebaseerd op kijkersloyaliteit
De Resultaten
  • Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen statistieken beschikbaar
De Doelen

Carhartt is een ”dedicated workwear brand” afkomstig uit Detroit, Michigan met wereldwijde activiteiten in Amerika, Mexico en Europa.  Carhartt is ook eigenaar en exploitant van productie- en afwerkingsfaciliteiten in Mexico, en haar Europese hoofdkantoor is gevestigd in Amsterdam. In totaal heeft Carhartt meer dan 5000 hardwerkende medewerkers over de hele wereld in dienst.

Carhartt Workwear maakt duurzame producten om hard werkende mensen te dienen en te beschermen, Carhartt staat voor universeel. Een overtuiging die elke grens of taal barrière doorbreekt: Praten met mensen die met hun handen praten. Carhartt betekent werkkleding, ongeacht de taal, werkplek of het land.

De opening van het nieuwe Europese hoofdkantoor in Amsterdam wordt door middel van een eerste online video marketing campagne met de doelgroep gedeeld. Deze campagne draagt meerdere doelen met zich mee. Zo moet de missie duidelijk verbeeld worden, de online fan base wordt uitgebouwd en de database wordt vergroot door e-mail adressen te verzamelen.

De Aanpak

Vanaf het begin van het proces denken wij na vanuit de visie van de videomarketing. Dit nemen wij mee in alle besluiten om zo slim mogelijk te kunnen produceren. Wij hebben onderzoek gedaan naar wie de doelgroep is, welke content relevant is en voor welke wij deze video’s produceren. Dit is voor de start van de video marketing strategie van groot belang.

De video’s die door Carhartt voor de Amerikaanse markt zijn geproduceerd hebben wij als referentiekader gebruikt. Een mooi voorbeeld hiervan is de Boston vs. Detroit video deze beeldtaal hebben wij vertaald naar een visuele stijl voor de Europese markt.  In het tempo en de voice-over zochten we een Europese kijk, de video’s die wij als voorbeeld namen zijn vrij Amerikaans.

Vanuit het thema ”Together we build” hebben wij ons gericht op de trotse meubelmakers die bouwen aan het nieuwe Europese Carhartt hoofdkantoor in Amsterdam. Hierin introduceren wij de kijker met de stad Amsterdam door de focust te leggen op de hard werkende mensen met een goed humeur. Deze werkzaamheden worden verricht in de beschermende kleding van Carhartt.

Hiermee bereiken wij de hoofddoelgroep van Carhartt: Mannen tussen de 18 en 38 jaar met een affiniteit voor bouwen, die zich kunnen identificeren met de hard werkende mensen in de video.

Om al deze elementen met elkaar te combineren hebben wij gebruik gemaakt van verschillende camera technieken. Zo hebben wij de drone ingezet om de omgeving van het kantoor in beeld te brengen. Zijn er Go Pro’s gebruikt om voor een periode van 5 maanden het gehele bouw proces vast te leggen en hebben wij hand held close-up opnames gemaakt om de hard werkende mannen en de Carhartt kleding te benadrukken.

De Resultaten

In totaal hebben wij twee varianten van de video geproduceerd: Een korte variant waarin wij op een krachtige manier de verschillende elementen aan bod laten komen, deze spreekt de nog onbekende doelgroep van Carhartt aan om ze na het bekijken van 75% van deze video op te volgen met de langere variant waarin de kijker het complete proces van de kantoor verbouwing te zien krijgt en zich verbindt aan het merk.

Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen statistieken beschikbaar.

”Bij FJ werkt een top team met veel video marketing kennis en creativiteit, en ook de humor tijdens de samenwerking ontbreekt niet. Wij zijn zeer tevreden met het resultaat van de video’s!”

Lieke Faber, Digital Marketing Coordinator
Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo

Together we build - Korte versie
Together we build - Lange versie