Gardini

Voor iedereen een mooie tuin

''Die commitment zie je ook gewoon terug in het resultaat, de eerste video's gaven al een brede glimlach op mijn gezicht en iedere keer wordt het een stukje beter.''

Joost Schravendeel, Gardini
De Doelen
  • Consumenten online inspireren
De Aanpak
  • Virtuele tour d.m.v. 360 graden fotografie
  • Sfeerrapportages
  • 100 tuinen visualiseren
  • Interactieve conversie koppeling aan het Gardini platform
De Resultaten
  • Ruim 1,4 miljoen views op de sfeer video's
De Doelen

Het doel van dit project is om consumenten online te inspireren met betrekking tot de vele mogelijkheden en stijlen voor de tuin, waarbij voor ieder budget wel iets te vinden is.

De Aanpak

In samenwerking met lokale tuinders, hoveniers en particulieren visualiseren wij 100 tuinen rondom Boskoop en Waddinxveen.

Voor Gardini hebben wij een continue stroom aan video content gecreëerd waarbij 100 soorten tuinen schitterend in beeld worden gebracht, sfeerrapportages waarbij we de tuin vanuit de beste hoeken worden vastgelegd en is er een virtuele tour ontwikkeld in de tuin door middel van 360 graden fotografie. Op elk moment is het daardoor mogelijk om virtueel de tuin binnen te stappen en inspiratie op te doen.

Dit alles wordt gekoppeld aan het platform ”Gardini” waar de tuinen online te bezichtigen zijn en er direct overgegaan kan worden tot aankopen van specifieke bloemen, planten of ook complete tuinen. Dit kan zelfs vanuit de virtuele tour!

Hiernaast is er nog een video campagne gestart om awareness en naamsbekendheid te creëren. Met Barry Atsma in de hoofdrol is het doel hiervan om het concept van Gardini op creatieve en vermakelijke wijze op de klant over te brengen.

De Resultaten

Beide campagnes zijn een daverend succes geweest. De sfeer video’s waarin de verschillende tuinen worden getoond zijn op Facebook en YouTube al ruim 1,4 miljoen keer bekeken. Wegens de recente status van deze case kunnen wij de rest van de statistieken nog niet bekend maken.

“Wij maken gebruik van een breed scala diensten van FJ Producties, foto’s, video’s en 360 graden-foto’s (binnenkort ook 360 graden video!). Voor ons werkt het heel goed, zeker nu we een tijdje bezig zijn met een project wordt het ook steeds meer ‘hun project’. Die commitment zie je ook gewoon terug in het resultaat, de eerste video’s gaven al een brede glimlach op mijn gezicht en iedere keer wordt het een stukje beter. Omdat wij met Gardini veel afhankelijk zijn van het weer (wij moeten content hebben van tuinen) kunnen we helaas pas weer in het voorjaar veel content gaan schieten, daar hebben we echter nu al enorm veel zin in.”  

- Joost Schravendeel, Gardini
Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo

Gardini