IHE Delft

Institute for Water Education

"We selected FJ because they brought energy, real enthusiasm and a youthful perspective to our video project."

Ewoud Kok, Marketing Officer
De Doelen
  • Inspireer en informeer (toekomstige) studenten
  • Deel het gevoel, de passie en de internationaliteit van het instituut
  • Geef inzicht in de persoonlijke ambities van de talentenclub van IHE
De Aanpak
  • Poëtische video's
  • Documentaire film benadering
  • Werken met een grote diversiteit van mensen over de hele wereld
De Resultaten
  • Twee video's die elkaar versterken, maar ook individueel inzetbaar zijn binnen de strategie
De Doelen

IHE Delft Institute for Water Education is de grootste internationale faculteit voor watereducatie ter wereld en is gevestigd in Delft, Nederland. Het is hun doel om impact te creëren door probleemgerichte onderzoekers op te leiden en kennis verder te ontwikkelen.

Om deze boodschap naar buiten te brengen hebben wij een crossmediale corporate video campagne geproduceerd die op een korte en krachtige manier uitlegt wie IHE is en wat IHE doet. Met als doel om (toekomstige) studenten te inspireren en informeren. 

De Aanpak

IHE is een organisatie rijk aan diversiteit met studenten en medewerkers die van over de hele wereld komen om samen te werken aan het thema water. Dit is een bijzonder mooi initiatief, maar lijkt niet duidelijk zichtbaar voor de buitenwereld.

Daarom zijn we als eerste begonnen met het onderzoeken van de vraag; hoe vertalen we het gevoel van IHE in een origineel video format?

Ons creatieve team heeft een aantal dagen op het Instituut doorgebracht, de sfeer beleefd en mensen ontmoet om het juiste gevoel in de video te kunnen doorvertalen. Uiteindelijk hebben we besloten ons meer te gaan richten op de Internationale sfeer, waarin het thema ‘water’ als belangrijk wordt ervaren en verbintenis creëert. 

Hieruit zijn 2 video concepten gerealiseerd die in dezelfde stijl geschoten zijn.

Video 1: The Talent Club of IHE. In deze video richten we ons op de talentenclub van IHE, een kleine geselecteerde groep getalenteerde carrièreprofessionals.

Video 2: The Heart of IHE. Door verschillende mensen uit alle windstreken op dezelfde manier neer te zetten zie je het verschil in de mensen die bij IHE horen, maar voornamelijk ook het geheel dat ze met elkaar vormen.

De Resultaten

We hebben voor IHE de video strategie succesvol opgestart door de productie van twee video’s. Beide versterken ze elkaar, maar tevens zijn ze ook individueel inzetbaar binnen de marketing strategie. Zo communiceren we krachtig naar (toekomstige) studenten hoe IHE dagelijks werkt aan het realiseren van hun doel om impact te creëren door probleemgerichte onderzoekers op te leiden en kennis verder te ontwikkelen.

Omdat de video journey recent gelanceerd is zijn er nog geen resultaten beschikbaar.

“We selected FJ because they brought energy, real enthusiasm and a youthful perspective to our video project. This was appropriate, given the age of our primary target group – potential students. At our project briefings FJ really listened to us and translated our ideas into a video that reflects who we are and what we stand for. We worked together in a professional, friendly and truly creative way.”

Ewoud Kok, Marketing Officer
Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo

The Heart of IHE
The Talent Club of IHE