Royal Academy of Art

KABK

De Doelen
  • Beeldcampagnes voor de twee jaarlijkse publieks evenementen
  • Het netwerk uitbreiden
  • Publiek en nieuwe doelgroepen activeren
  • Vernieuwde identiteit doorvertalen naar video
De Aanpak
  • Creatie van een passende beeldtaal
  • Een online en offline PR campagne voor beide evenementen
  • Ontwikkeling en productie van videomarketing campagnes voor beide evenementen
De Resultaten
  • Cross media uitingen in nieuwe beeldtaal voor beide evenementen
  • Nationale publiciteit
  • Hoge publieks betrokkenheid
De Doelen

De Koninklijke Academie van Beeldende Kunsten (KABK) is dé kunstacademie van Nederland waar inspiratoren van de toekomst worden opgeleid. Jaarlijks wordt er een Open Dag georganiseerd voor nieuwe studenten en een Graduation Festival voor  studenten die afstuderen.

Met de lancering van de nieuwe huisstijl en website wordt met deze twee evenementen nu ook de nieuwe identiteit omarmt en doorvertaald naar video, waarbij passende campagnes worden gelanceerd. De opdracht voor het ontwikkelen van een set uitgewerkte campagnebeelden hebben wij in samenwerking met fotografe Liv Ylva opgepakt, onder creatieve leiding van ontwerpbureau Lesley Moore en in samenwerking met het team van de KABK.

De Aanpak

Voor beide evenementen hebben we een videomarketing campagne gecreëerd. Zowel de video’s als de andere marketing uitingen dragen dezelfde beeldtaal uit en worden cross mediaal ingezet. Denk hierbij aan:

Een offline PR-campagne (posters op straat, uitnodigingen, flyers), een online PR-campagne (advertenties, social media, website), de aankleding van het gebouw, merchandise en andere communicatie uitingen.

Tijdens de Open Dag maken jongeren kennis met de verschillende disciplines op de academie, het proces van maken dat de student doorloopt en het samenwerken. Dit proces hebben wij vertaald in het concept voor de Open Dag campagne.

Tijdens het Graduation Festival transformeert de KABK in een ‘museum’. Het eindresultaat dat door de afstuderende studenten wordt gepresenteerd, wordt door de bezoekers gezien als af en perfect. Niemand krijgt echter te zien wat er achter de schermen plaatsvond om dit resultaat te bereiken. In de video maken we letterlijk gebruik van materialen uit verschillende disciplines en wordt er visueel met de verwachtingen van de toeschouwers gespeeld.

De Resultaten

Beide campagnes hebben nationale aandacht gekregen, zijn door een groot publiek opgepakt, actief gedeeld en zijn gepubliceerd op meerdere platformen.

  

Omdat deze campagnes recent zijn gelanceerd kunnen er helaas nog geen statistieken gedeeld worden.

Credits

Image & concept: Liv Ylva & Fabian Fraikin, art direction: Lesley Moore, typography: Sepus Noordmans en Studio Lennarts & de Bruin, sound design: Florian van Oirschot, KABK team: Maria Dzodan, Nienke van Beers, Rieme Gleijm en Marieke Schoenmakers.

-
Vertoningen
-
Weergaven
-
Doorklik percentage
-
Conversie percentage

Webvideo

Open Dag
Graduation Festival
Graduation Festival
Graduation Festival Graduation Festival Graduation Festival
Open Day Open Day