Nalta Consultancy

Internet of Things

''We hebben in een gestructureerd proces van idee tot lancering campagne een heel mooi product neergezet''

Mike Veldhuis, Partner
De Doelen
  • De doelgroep binnen de awareness fase activeren om zich aan te melden voor een webinar
  • Overbrengen hoe de technologieën van Nalta jouw bedrijf kunnen versterken
De Aanpak
  • De boodschap van Nalta indirect overbrengen op een entertaining manier
  • Een hoogwaardige 3D animatiestijl
  • Stijlvolle story telling
  • Juiste mix van marketing en productie
De Resultaten
  • Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen resultaten beschikbaar
De Doelen

Het doel van Nalta is om de focus te leggen op de dienstverlening van Nalta binnen de awareness fase.

De doelgroep/persona’s: De cloud architect Erik, developer Eddy, ondernemer Jan, marketeer Wankie moeten geïnspireerd raken en zich aanmelden voor een van de gratis webinars die Nalta aanbiedt. Hierin moet duidelijk worden hoe de technologieën van Nalta hun bedrijf kan versterken.

 

De Aanpak

Onze kracht is het nauw samenbrengen van productie en marketing. Door dit vanaf het begin met elkaar in verband te brengen hebben wij op een entertaining en indirecte manier de boodschap van Nalta weten over te brengen.

De doelgroep wordt bereikt op basis van Facebook segmentatie: Interesses, opleiding, locatie, leeftijd en functie in combinatie met een export van de LinkedIn connecties van Nalta. Tussen deze doelgroepen is een overeenkomst analyse gedaan om breder bereik te vinden.

Om een zo’n goed mogelijk concept te schrijven die past bij de marketingdoelstellingen van Nalta was de eerste stap voor ons om te leren wat Internet of Things (IoT) inhoudt. Na een aantal brainstorm sessies werd duidelijk dat de inktvis de beste representatie van IoT is door de zuignappen en werking van zijn tentakels die allen met elkaar in verbinding staan.

Het idee van de potvis aanval is ontstaan door het toepassen van de Darwin theorie: ”De sterkste is niet die met de meeste kracht, maar die zich het beste kan aanpassen in zijn omgeving”.

In deze video hebben wij op een realistische manier weergegeven hoe de inktvis zijn omgeving evalueert en zich aanpast met behulp van de technologieën van Nalta. Hierdoor wordt de aanval overleefd van de vijand overleefd. Om deze stijl te realiseren moesten wij gebruik maken van een medium dat makkelijk te manipuleren valt: 3D animatie. In samenwerking met Studio Mitsi zijn de animaties ontwikkeld en hebben deze een zeer professionele en realistische stijl gekregen.

De lengte en inhoud van video zijn nauwkeurig bepaald om juiste aandacht te trekken, deze aandacht te behouden en om de doelgroep aan te zetten tot actie. Dit verhaal wordt binnen een minuut verteld door een BBC-achtige David Attenborough voice-over, hierdoor wordt een vleugje humor toegevoegd en wordt de sfeer van een natuurdocumentaire goed overgebracht.

 

De Resultaten

Omdat deze case recent gelanceerd is zijn er nog geen resultaten beschikbaar.

”Vanaf het eerste contact met het team van FJ verliep de samenwerking creatief en soepel. We hebben in een gestructureerd proces van idee tot lancering campagne een heel mooi product neergezet. Het is niet makkelijk om de essentie van een boodschap te raken. Met FJ is dit meer dan voldoende gelukt!”

Mike Veldhuis, Partner
Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo

Nalta - Internet of Things