Scotch & Soda

From Amsterdam, From Everywhere

''The hands-on Jaspers team showed great commitment to convey the original idea of the campaign.''

Paulo Martins, Creative Director
De Doelen
  • Genereer brand awareness in NL en DE
  • Genereer landingspagina weergaves naar scotch-soda.com
De Aanpak
  • Video content specifiek afgestemd op het platform en de doelgroep
  • 92 variatie video’s voor Facebook en Instagram
  • Samenwerking met de “Creative Shop” (het reclamebureau in Facebook)
De Resultaten
  • In totaal hebben we 92 video variaties gemaakt van de 4 langere campagne video's
  • Meer dan 3 miljoen voltooide weergave
  • Lagere CPCV
  • 35% kijkers-loyaliteit
De Doelen

Scotch & Soda is een Amsterdams modemerk dat inmiddels wereldwijd bekend is. Het bestaat uit pioniers en verzamelaars, wereldwijd op zoek naar dat ene schilderij, gedicht, vintage kledingstuk, monument of kunstwerk dat oneindig inspireert.

Afkomstig uit alle hoeken van de wereld vormen deze vondsten de basis voor de collecties die bekend staan om de verrassende mix van stoffen en patronen. Geïnspireerd door oude klassiekers en hedendaagse culturen zien hun heren-, dames- en kindercollecties het licht.

Paulo Martins schreef i.s.m. Publicis 133 de nieuwe merkcampagne voor de herfst en wintercollectie van 2017 vanuit de gedachten;

Waar ligt jouw Amsterdam?

Amsterdam is meer dan alleen een plek. Het is een denkwijze. Eén van openheid, vrijdenken en vastberadenheid. Vanuit diezelfde spirit maakten we een verre reis – van het puntje van de Noordpool tot de vlaktes van Zuid-Afrika. Ter ere van alle Amsterdammers, waar ook ter wereld.

De lancering van de nieuwe herfst en wintercollectie wordt door middel van diverse video campagnes onder de aandacht gebracht bij de doelgroep van Scotch & Soda in Nederland en Duitsland. Binnen deze videomarketing strategie wordt er gericht op het vergroten van de brand awareness en het realiseren van weergaven op de landingspagina’s van scotch-soda.com.

De Aanpak

Op basis van 4 lange video’s binnen de “From Amsterdam, From Everywhere” campagne; Brand, Men, Women en ‘Story of the Journey’ maken we het mogelijk om de verschillende kernboodschappen van de campagne te communiceren.

Met de video content die deze kernboodschappen ondersteunt is er nagedacht over hoe de doelgroep hiermee het beste online bereikt en geactiveerd kan worden. De 16:9 (horizontaal formaat) resolutie video’s zijn perfect te gebruiken binnen het organische bereik, maar niet binnen de betaalde advertentie types.

Op basis van de gewenste doelstellingen hebben onze editor Jasper Bruijns en video strateeg Jasper Fraikin in samenwerking met de “Creative Shop” 92 korte variaties van de video content gemaakt voor o.a. YouTube, Facebook en Instagram. Dit deden we voor de Nederlandse en Duitse markt die ieder zijn eigen unieke boodschap communiceert.

Omdat de video’s kort zijn is het belangrijk om tijdens elke montage duidelijk te hebben wat je gaat vertellen in iedere specifieke video en in een volgende variant.

Zo hebben wij o.a. de onderstaande varianten van de video’s opgeleverd. Ieder afgestemd op de kernboodschap, doelgroep, platform, taal en ad type:

14 brand video’s met verschil in lengte, plaatsing en ondertiteling, 4 carousel video’s met ieder een andere lengte en variatie in de inhoud en doelgroep (man/vrouw) en een Story of the Journey video.

De Resultaten

De campagne heeft boven verwachting gepresteerd en meer dan 3 miljoen voltooide weergave gegenereerd. Door het het inzetten van de vele verschillende versie’s gebaseerd op taal, locatie, geslacht, formaat en platform zijn er veel waardevolle inzichten uitgekomen. De kosten CPCV (Cost Per Completed View) zijn laag. De doelgroep heeft een gemiddelde kijkers-loyaliteit van 35%, De lengte van een videoadvertentie mag best lang zijn, zo lang de video maar relevant is en jouw doelgroep inspireert. Dat laat deze case in de praktijk ook goed zien. Dit heeft gezorgd voor een positieve merkbeleving. Doordat Scotch & Soda een groot bereik heeft gehaald is de doelgroep bekend geworden met de nieuwe herfst en winter collectie.

”The hands-on Jaspers team showed great commitment to convey the original idea of the campaign. They embraced the new film formats, not as compromised adaptations, but as pieces of their own – enhancing Scotch & Soda’s messaging with an exceptional understanding of Facebook’s perks and limitations.”

Paulo Martins, Creative Director
nvt
Vertoningen
3.387.027
Weergaven
1%
Doorklik percentage
nvt
Conversie percentage

Webvideo

Volledige versie
Vierkante versie voor Facebook
Verticale versie voor Instagram stories - Duits