SVH

Verkiezing Beste Leerbedrijf Horeca

De Doelen
  • Organisch bereik creëren
  • Betrokkenheid vergroten
De Aanpak
  • Web-serie van acht video's met presentatie door Shelly Sterk
  • Verspreiding tijdens de verkiezingscampagne periode om interactie te verhogen
De Resultaten
  • 75.000 organische weergaven
  • 75% kijkers loyaliteit
De Doelen

SVH organiseert sinds 2015 de Verkiezing Beste Leerbedrijf Horeca (VBLH). De Verkiezing Beste Leerbedrijf Horeca is in het leven geroepen om leren in de praktijk te stimuleren en de waarde die leerbedrijven voor de horecasector hebben onder de aandacht te brengen.

Het doel van de video’s is om deelnemers en geïnteresseerden een kijkje achter de schermen te geven. Hoe verloopt de verkiezing en hoe gaan leerlingen, docenten en leerbedrijven er mee om?

De Aanpak

De strategie van ons was het creëren van een web-serie met Shelly Sterk (bekend van televisie RTL, Galileo en SBS). Door middel van korte afleveringen volgen we Shelly Sterk als razende reporter langs leerbedrijven en leerlingen. Deze video’s zijn verspreid gedurende de campagne periode van de verkiezing waardoor leerlingen en leerbedrijven Shelly op de voet konden volgen. 

De Resultaten

De in totaal acht video’s zijn organisch ingezet op de bestaande SVH social media kanalen en YouTube. Op Facebook hebben we hier in totaal 75.000 weergaven mee bereikt. Dat de content relevant is geweest voor doelgroep blijkt uit het getal van de kijkers loyaliteit die maar liefst 75% was! Door het periodiek en consistent inzetten van de video’s hebben we de doelgroep beïnvloed terug te komen voor nieuwe waardevolle content.

nvt
Vertoningen
75.000
Weergaven
nvt
Doorklik percentage
nvt
Conversie percentage

Webvideo

Case video
Behind the scenes
Web serie