Twelve

Het nieuwe merk voor alle betaaloplossingen

De Doelen
  • Een video die de introductie van Twelve als nieuw merk ondersteunt
  • Twelve op een informele en professionele manier neer zetten
  • De verschillende doelgroepen informeren over de betaaloplossingen op maat
De Aanpak
  • Ontwikkeling van een animatiestijl die het karakter van Twelve ondersteunt
  • Een script waarin alle doelgroepen aangesproken worden
  • Smart production voor crossmediale inzet
De Resultaten
  • Drie relevante versies voor verschillende platformen en apparaten
De Doelen

De animatie video die we voor Twelve hebben geproduceerd maakt onderdeel uit van de nieuwe identiteit van het merk. Door de video tegelijkertijd met de live gang van de nieuwe website in te zetten wordt er in hoge mate awareness gecreëerd. Twelve bestond hiervoor uit 4 verschillende merken, met behulp van deze animatie video willen ze laten zien dat ze 1 merk zijn geworden en betaalmogelijkheden op maat bieden voor zowel sport, horeca, stadions als evenementen.

De Aanpak

We hebben een animatie video gemaakt die de verschillende doelgroepen van Twelve aanspreekt, zo zijn de karakters gebaseerd op de daadwerkelijke marketing persona’s. Ook hebben we alle beeldelementen passend bij de brand stijl geïllustreerd en geanimeerd. Samen met de voice-over en speciaal voor de video gemaakte soundeffects komen alle scènes tot leven. De tone-of-voice past bij de jonge, klantgerichte en professionele identiteit.

Om de doelgroep optimaal te kunnen bereiken wordt de video crossmediaal ingezet.

De Resultaten

Door smart te produceren hebben wij van het originele eindresultaat nog twee formaten kunnen ontwikkelen (vierkant en verticaal). Zo krijgt iedere kijker, op ieder apparaat of platform de juiste video te zien, in de juiste vorm. Op bijvoorbeeld de website en YouTube wordt de originele 16:9 (breedbeeld) video gedeeld. Voor de kijkers via Instagram story wordt de verticale, mobiele versie ingezet.

Wegens de recente lancering van deze campagne zijn er nog geen statistieken bekend.

”De live-gang was een mooi hoogtepunt wat we goed hebben gevierd! De video is veel bekeken en de reacties zijn super goed. Zowel intern als extern is iedereen enorm enthousiast. Ontzettend bedankt voor de snelle, goede samenwerking en het mooie eindresultaat!

Babette Noverraz, Marketing Manager Twelve
Vertoningen
Weergaven
Doorklik percentage
Conversie percentage

Webvideo